Friday, May 20, 2011

2 days and 1 night at Genting Highlands

Last Saturday, my good friend and I went on holiday in Genting Highlands. After some planning done, we agreed to choose to go to Genting Highlands. Kalau ikut perancangan awal, kami plan nak pergi Pulau Tioman tapi sebab masa yang dah terhad so pergi Genting Highlands jer. Kawan baik aku ni works as an engineer kat TNB so dia booked 2 apartments kat Genting View Resort ni, dapat la staff price kan. Save duit aku same ha ha ha.....

Ni on de way pergi Genting View Resort. first time jugak aku pergi Genting dengan kereta :)

Ok dah hampir 5 tahun aku tak pergi Genting ni selepas pergi dengan kawan-kawan sewaktu zaman muda belia di uni dulu. From KL to Genting ni just take one hour only dan kami sampai sana pun dah hampir pukul 5.30pm. Mujur kawan baik aku tu tak ngamuk sebab aku dah lambat hahaha....yer la....sebelum nak pergi bercuti, kena la pastikan rumah ditinggalkan dalam keadaan bersih. Barulah dapat bercuti dengan hati yang tenang. Nanti nak balik dari genting dah la hari Ahad, sure tak sempat aku nak ngemas rumah punyer. Okey itu bukan bermakna aku seorang surirumah yang rajin kemas rumah -__________-

Selepas solat asar, kami naik ke Genting dengan sebuah kereta. Naik dengan kereta Adah sebab kereta dia lebih mahal daripada kereta aku bermaksud enjin lebih power nak naik dan pusing-pusing bukit itu sume hahahah...okey tak lawak. Aku tau aku memang failed bab kereta! Malam tu kami main indoor game jer. Sebab aku terlampau tamak nak main sampai dua games, aku bayar RM32.00. Satu game RM8.00 for 1 pax. Kekdahnyer, aku main satu indoor game jer sebab aku terlupe, aku bercuti bersama baby...hehee.....Adah jugak yang bijak (my friend), dia beli satu game jer sebab dia tak jakun eh tamak macam aku :P

Ayah's darling

The Apartment. Nice and very clean.

We're spend just one night at this apartment. Tapi, malam tu aku terdengar bunyi yang tidak berapa enak. Aku tanya suami aku bunyi apa....dia cakap, mungkin orang atas alih-alih perabot kot. Haa?? pukul 2.00 - 3.00 pagi duk tolak-tolak ape sampai bunyi bising......Positive thinking mahirah! Tapi tetap errr......Okey, aku baca ayat kursi banyak-banyak dan letak Hana tidur antara kami. Then....zzzz......tapi aku still penakut takut.....

Keesokkan hari kami naik ke Genting sekali lagi sebab nak main outdoor games plak. Kali ni kami naik dengan cable car. kami park kereta kat Hotel Seri Malaysia dan dari situ dah boleh naik cable car ni dan kat situla centre nye jugak. Tiket pergi balik RM10.00 untuk seorang. Selepas agenda beli tiket pun selesai, agenda nak beratur naik cable car pulak. Ya Allah, ramainyeee orang. Tapi rata-rata ialah pelancong asing...Pak Arab paling ramai...Tahun Melawat Malaysia kot ekekeke . Almost one hour jugak la aku duk beratur tunggu giliran tu....Okey habis bab cerita naik cable car.

Sampai-sampai jer terus pergi makan sebab aku dah lapar sangat so pergi makan kat Burger King. Tengah duk makan tu, hujan la plak. Jawabnye takleh la nak main lagi sebab outdoor games ni akan direhatkan kejap. Pukul 3.00 pm macam tu yeiii dah boleh main. Alhamdulillah cuaca pun ok dan tak hujan lagi. So, aktiviti seterusnya ambik gambar, jalan-jalan, jalan lagi, naik game ni, naik game tu. Orang pun tak ramai sangat. Aku rasa macam best dengan tak best jer dah Genting ni. Mungkin, sebab aku dah tua kot hahaha....dah tak enjoy nak main games ni semue ecece...Tapi sekali sekala layaannn ape salahnye kan....Kalau kanak-kanak tu mungkin la enjoy sangat....

Okey nak main outdoor games ni kena bayar RM46.00 seorang.....nak main apa pun main la kat outdoor tu....and you know what! Aku buat kerja gilerrrr, aku naik flying coaster yang macam spiderman tu......hahahah gilerrr aaahh.....aku nak ikut jugak Tahawi and Faizi (husband kawan aku) naik bende ni....Adah duk bawah tengok kami main dan jaga anak-anak hahahha. Ala takleh nak tepek gambar naik flying coaster tu sebab picture tu ada kat Adah. Okeyla aku sempat main pirates ship, naik jumbo bawak Hana, drive a classic car dan macam-macam lagi. Pukul 8pm baru kami turun balik.